عملکرد مثبت دولت سیزدهم در حل بسیاری از مشکلات کشور پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (چهارشنبه، ۹ خرداد ۱۴۰۳) | افزایش دمای مناطق گرمسیر استان تا ۴۰ درجه! اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در مشهد نجات‌بخش ۵ زندگی دیگر شد (۹ خرداد ۱۴۰۳) بانوان پیش از اقدام به بارداری از سلامت دهان و دندان خود اطمینان حاصل کنند ژنتیک و وراثت اصلی‌ترین علت کم‌کاری تیروئید در کودکان بیماری MS درمان قطعی ندارد، اما با مصرف دارو می‌تواند به خوبی کنترل شود والدین؛ فرزند اول را برای حضور نوزاد جدید آماده کنند بی‌احترامی، زخمی است که با کودک می‌ماند! چه زمانی وقت مداوا و جراحی چاقی در کودکان است؟ راز جوان‌تر شدن در پیری آخرین فرصت برای ازدواج‌نکن‌ها | زنگ هشدار برای تجرد قطعی یک میلیون دهه شصتی به صدا درآمد درباره بیماری «ام اس» و راه‌های پیشگیری از آن پیش‌بینی افزایش دما در غالب نقاط کشور (۹ خرداد ۱۴۰۳) خیران مدرسه‌ساز ۳۰ کلاس جدید در حاشیه مشهد می‌سازند اما و اگر‌های ثبت‌نام سرویس مدارس | چرا سامانه «سپند» در دسترس نیست؟ فروش خودرو سیل‌زده مشهدی به ۵ میلیون تومان! سرقت مسلحانه گله گوسفندان در حوالی مشهد جدال با مرگ | روایت ۲ ساعت اضطراب و دلهره در عملیات نجات جان پاکبان مشهدی گرفتار در سیل + ویدئو خبر خوش رئیس سازمان برنامه و بودجه برای معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۰ آموزش‌ و پرورش: سوالات امتحان علوم خارج از کتاب درسی نبود
سرخط خبرها

ویروس کرونا با شستن لباس‌ها در ماشین لباسشویی از بین می‌رود؟

  • کد خبر: ۴۱۳۸۶
  • ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
ویروس کرونا با شستن لباس‌ها در ماشین لباسشویی از بین می‌رود؟
توصیه رایج در دوران شیوع ویروس کرونا ضدعفونی کردن سطوح با با پاک‌کننده‌های ویژه برای از بین بردن این ویروس است، اما آیا شستن لباس‌ها در ماشین لباسشویی نیز این ویروس را می‌کشد؟
به گزارش شهرآرانیوز، شستن پارچه‌ها در ماشین لباسشویی فورا میکروب‌ها از جمله ویروس‌ها را نمی‌کشد، اما برای اغلب ما این موضوع چندان اهمیت ندارد. مورد ثابت‌شده‌ای از این که کسی از لباس کرونا گرفته باشد، وجود ندارد، بنابراین نیازی به ضدعفونی کردن نیست و شستن معمولی کافی است. شستن لباس‌ها، ماسک‌های پارچه‌ای، ملحفه‌ها، حوله‌ها و سایر پارچه‌ها با بالاترین دمای قابل‌قبول در ماشین لباسشویی و و در صورت امکان خشک کردن آن‌ها در یک «خشک‌کن حرارتی» باید کافی باشد.

استفاه از خشک‌کن حرارتی از از این لحاظ سودمند است که کروناویروس جدید یا سارس-کوو-۲ به حرارت حساس است. اگر بخواهید همه ویروس‌ها و باکتری‌ها را به طور کامل از بین ببرید، باید آن‌ها را برای چند ساعت در دمای بسیار بالا خشک کنید، اما خشک‌کن‌های معمولی هم شمار کلی باکتری‌ها و ویروس‌های موجود در پارچه را کاهش می‌دهند.

اما اگر کسی در خانوار شما دچار بیماری کووید-۱۹ باشد، قضیه جدی‌تر می‌شود و باید احتیاطات بیشتری را رعایت کنید. هنگام برداشتن لباس‌ها، ملحفه‌ها و سایر اقلام پارچه‌ای مربوط به بیمار دستکش به دست کنید. این اقلام را نتکانید، چرا که ممکن است باعث انتشار ویروس در هوا و در سطوح اطراف شوند.

در صورت امکان، از ماده سفیدکننده در ماشین لباسشویی استفاده کنید و پارچه‌های آلوده را بالاترین درجه ممکن خشک‌کن خشک کنید. دست‌هایتان را پس جابجایی و شستن لباس‌های آلوده بشویید.

اما برای اغلب افراد در اغلب شرایط فقط شستن همه‌چیز با ماشین لباسشویی و خشک کردن آن در خشک‌:ن برای تمیز نگه‌داشتن لباس‌ها کافی است.

منبع: همشهری آنلاین
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->